CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

Thursday, November 29, 2012

Warkah Cinta Illahi buat sahabat....




Assalamualaikum shbt….

 

Asif atas layangan warkah yang datang tanpa diundang…

 

Wahai sahabat yang dikasihi Allah, bukan niatku merendahkan dirimu…apatah lagi memandang serong padamu…sesungguhnya warkah ku ini, tanda aku memohon suatu pengertian darimu….

 

Wahai sahabat, dirimu terlalu sempurna dimata insan sedang diriku kerdil dan hina di hadapan Allah…aku bukanlah insan yang terbaik buatmu, tapi aku tetap abid yang sedang mencari maksud hidup dalam diri..

 

Ketahuilah olehmu, saat ini Allah amat menyayangi dirimu, lantas ku kirimkan warkah cinta Illahi buatmu…moga menjadi titipan semangat untuk terus mencari makna hidup sebagai seorang hamba..

 

Sahabat yang diredhai Allah, seandainya dunia ini tidak berwarna, tetap akan ku kagumi penciptaanmu…Allah menciptakan mu sebagai sebaik-baik khalifah untuk mentadbir umat yang semakin jauh dariNYA….

 

Bawalah dirimu kembali padaNYA,agar  Dia tahu bahawa Dia tidak pernah salah memilihmu sebagai khalifah…jadilah Dia sebagai matlamat hidupmu….kenalilah Dia, cintailah Dia selayaknya…sesungguhnya Allah sedang menagih kesetiaanmu pada cintaNYA….

 

Aku bukanlah insan yang layak untukmu…itu ku akui sejujurnya…kerana cintamu hanya milik Allah…aku hanya ingin menyampaikan amanah yang ku rasa perlunya aku katakan padamu…kembalilah mencintaiNYA kerana “tidak berkumpul dua cinta dalam satu jiwa…”…teruskan istiqamah, tawadhuk dan mujahadah mencari redhaNYA…

 

Aku yakin suatu hari nanti, Allah lebih kau cintai daripada alam dan seisinya…aku akan menunggu saat itu, untuk ku ucapkan ‘tahniah’ padamu…doaku sentiasa mengiringi setiap degup jantung dan setiap hela nafasmu….

 

 

Nukilan ,

Jillulizzah

29 nov 2012

5:26ptg