CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

Tuesday, October 12, 2010

RaHmAt uJiAn-Mu



Ujian…siapakah yg mampu memilikinya..?? hnya insan yg dipilih oleh Allah akan merasai kenikmatan itu….biarpun adakalanya hmpir ptus harapan,tetapi masih tetap brsngka baik dgn Allah…itulah ciri2 mukmin sejati….adakah kta seperti itu…??


Hari ini, aku hampir trsungkur…tetapi iman menarikku kembali agar brsngka baik dgn yang maha Pencipta….apalah daya ku ingin melawan takdir yg Allah tetapkn bt diriku….terasa kerdil dri ini di hadapan Allah….


Duhai mata….hentikanlah air mata mu….utk apa air mata itu dicurahkn?…andai mmg sudah itu tkdirmu…..duhai nyawa…bilakah wkt kau akan kembali menghadap Tuhanmu?….sudah bersediakah engkau?...duhai hati….lembutkanlah ht mu…utk mnuju cintaNya…carilah ketenangan itu dgn mngingati Rabbul izzati….kesakitan mu mnyeksa jiwa ku…berhentilah mnyeksaku….


Iman…dalam kesamaran aku mencarimu….dlm kedukaan engkau melewatiku….alhamdullillah…trm ksh yaAllah….nikmat ujian dan sakit yg ku hidapi, akn ku tempuh biar onak brduri….berbekalkn iman dan taqwa di dlm hati…


Ketenangan….bilakah lagi dirimu akn melewatiku?...tdak pantaskah aku mengharapkan mu…oh ketenangan…ssh nya ingn menggapaimu ketika hati sedng brduka…hnya Allah sja yg mampu mencampakkn drimu dlm hati ku….


Pengharapan….msh adakah sinarmu dlm hdupku..?berikan lah walau secebis cahaya rembesanmu padaku…agar aku bisa meneruskan prjuanganku dlm menuju cinta Rabb ku….


yaAllah…seandainya kematian itu lbh baik bg ku dan agama ku, kau matikanlah aku dlm syahid menuju cintaMu…..tetapi, jika hdup itu lbh baik utk ku dan agama ku….hdupkan lah aku di bwh lindungan rahmatMu….krn aku imani, tiada apa yg Engkau tkdirkan sia2..melainkan ada rahmat tersembunyi yg hnya Engkau yg tahu…


perjalanan masih jauh….tnggungjwab msh byk….hdup perlu diteruskan…biarpun ditemani air mata kesedihan…smga air mata itu menjadi air mata keinsafan…waallahua’alam….


13 / 10 / 2010 jam 1:07 tghri

0 comments: