CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

Saturday, February 13, 2010

hatiku milikMU..


Aku Wanita Mujahidah Sejati..

Yang tercipta dari tulang rusuk lelaki yang berjihad,

Bilakah kan datang seorang peminang menghampiriku mengajak untuk berjihad

Kelak ku akan pergi mendampinginya di bumi Jihad
Aku telah bersiap sedia dengan semua syarat yang diajukannya

Cinta Allah, Rasul dan Jihad Fisabilillah

Aku rela berkelana mengembara dengannya lindungi Dienullah

Ikhlas menyebarkan dakwah ke penjuru bumi Allah
Tak mungkin ku pilih dirimu jika dunia lebih kau damba

Terlupa kampung halaman, sanak saudara bahkan harta yang terpendam

Hidup terasing asalkan di akhirat bahagia

Bila aku setuju dan kaupun tidak meragukanku

Bulat tekadku untuk menemanimu
Aku Wanita mujahidah pilihan

Yang mengalir di nadiku darah lelaki yang berjihad

Bilakah kan datang menghampiriku seorang peminang yang penuh ketawadhu`an

Kelak bersamanya kuharungi bahtera lautan jihad
Andai tak siap bisa kau pilih

Agar kelak batin, jiwa dan ragamu tak terusik

Terbebani dengan segala kemanjaanku, kegundahanku, kegelisahanku terlebih keluh kesahku

Sebab meninggalkan dakwah kerana lebih mencintaimuDan menanggalkan pakaian taqwaku kerana laranganmu
Tak mungkin aku memilihmu

Bila yang fana lebih kau cinta

Lupa akan kemilau dunia dan remangnya lampu kota

Lazatnya makanan dan lajunya makar durjana

Meniti jalan panjang di medan jihad

Yang ada hanya darah dan airmata tertumpah serta debu yang beterbangan

Keringat luka dan kesyahidan pun terulang
Jika masih ada ragu tertancap dihatimu

Teguhkan azamku untuk lupakan dirimu
Aku wanita dari bumi Jihad

Dengan sekeranjang semangat berangkat ke padang jihad

Persiapkan bekal diri menanti pendamping hati, pelepas lelah serta kejenuhan

Tepiskan semua mimpi yang tak bererti
Adakah yang siap mendamaikan hati?
Kerana tak mungkin kulanjutkan perjalanan ini sendiri

Tanpa peneguh langkah kaki dan pendamping perjuangan

Yang melepaskanku dengan sepotong doa

Meraih syahid adalah tujuan utama Robbi..
Terdengar panggilanMu untuk meniti jalan redha-Mu

Ku harapkan pertolongan dari Mu…

Menemani perjalanan ini

0 comments: